yang datang meneman

Monday 22 October 2012

C E R I T A

assalamualaikum .

hari ni macam biasa . entry baru . dengan cerita baru . banyak yang aku ingin ceritakan .
*satu satu . pelan pelan *

okey . di entry sebelum ni aku ada mention aku nak ke KK bukan ?
* da baca belum ? lau belum baca , klik SINI *
hmm . banyak benda yang jadi selama 3 hari 2 malam di sana .
malam yang pertama , seriously BOSAN .
aku cuma duduk dlm hotel habiskan masa begitu ja . tak jalan ke mana mana . tak pergi ke mana mana .
*kan malam da . kompom tak leh jalan kot*
lagipun abg aku tengah study gila gila masa tu . sebab esok pagi tu dia ada exam kat Sapong Jaya .
*okey . cukup sampai situ . sap nak cerita banyak , tak bole . takda yang menarik pun *

next day . sabtu .
pagi tu memang aku lambat sangat bangun , sampaikan solat pun sikit ja lagi tak sempat .
badan rasa sangat sangat tak sihat . 
sengal semacam !
*mungkin sebab aku muntah masa otw ke KK tu*
tapi takpa . jalan punya hal , sikit pun aku tak kisah !
yang penting guna masa sebaik2x nya . 
*aku kan jarang ke KK . jakun sikit jugak la*
pagi tu , mcm biasa la . abg aku jalan dulu .sap mau exam masa tu .
aku ngan kak ipar besiap selepas tu .
cerita punya cerita , baru ingat .
stroller anak buah aku tinggal dalam kereta .
dah tu , kitorang kena jalan kaki ke masjid daerah Sembulan . 
ohhmyyyy ! 
kaki aku ni , jangan cakap la sakit nya macam mana .
punya la lain aku rasa .
*oke . stop cerita sakit kaki*
tapi takpa . kami jalan jugak . kak ipar dukung alya , aku bawa beg susu alya .
beg sandang uolszz . mana ngan handbag aku lagik .
*dapat bayangkan tak keadaan aku masa tu?*


then , sampaila jugak kat masjid tu . kami tak terus masuk msjid masa tu . 
kami terus ke Wisma Muiz .
first rancang nak makan dulu .
sarapan la . tapi fikir balek terus makan tgh hari la . 
*save budget sikit*
then kami makan .tapi masa mkn tu , aku gaduh ngan DIA kot .
*toksah mention  nama dia la . nanti dia malu lagi =.=' *
gaduh tak gaduh , aku makan ja . isi perut . semua isi perut yang aku da refill keluar balik masa muntah . 
hmm . dah makan pa semua , kami gerak ke masjid .
kebetulan masa tu dah azan . then kami pun pergi la menunaikan kewajipan kepadaNYA .
alhamdulillah selesai .
masa kami tengah tunggu abang aku habis exam , ada la sekumpulan pelajar dari sekolah agama Papar datang ke masjid tu . nak solat jugak .then , ada satu budak ni . nama dia ERMA .
itu yang aku di bagitau la . nama penuh dia sungguh , aku lupa nak tanya.
*hihihi*
then , kami mula bercerita . itu dan ini . dah cerita banyak , then dia tanya .
" kakak orang mana ? "
aku pun jawabla ,
" kakak orang tawau . kau ?"
'' aku pun orang tawau jugak kak . tapi belajar di sini sebab di tawau takda sekolah yang ambil STAM . sekolah di papar ja ni yang terima kami budak dari tawau "
*STAM tu macam STPM jugak .cuma dorang punya exam lebih kepada agama , bahasa arab dan sebagainya :) *
"ohh yaka ? di tawau area mana ? bla bla bla*
"aku di batu4 kak . kakak ? blablabla ''
terlalu banyak yang kami cerita kan . istimewa ! sungguh !
then , masa kami tengah 'siyok' bercerita itu ini , berkongsi itu dan ini , tetiba !
abang aku call , suruh turun . sebab dia da hbis exam , mkn , solat dan sebagainya .
aku pun mcm rasa ' ala sekejap nya cerita . lama lagik bole ?'
then , aku pun rush tetiba . kitorang tukar number telefon dan sempat snap gambar . nak tgok ?


haa . tuu dia . siap peace ala alya ni !
*cantik kan mereka ? indah kan ciptaan NYA ? yang pasti , semua tayang gigi ! *
Erma betul betul duduk sebelah alya . dan dua kawan erma tu aku tak tau nama nya .
* aku rasa kerdil sangat masa ni . malu jangan cakap la *
okeh . cukup sampai situ .

lepas dari masjid , kami terus ke Karamunsing . tak da yang best pun sebenarnya . mata ke lain , hati ke lain.
entah . aku rasa taknak jalan plak masa tu . then , aku mula la pening , rasa nak pitam . nasib baik .
kami tak lama kat sana .  then , kami teruskan perjalanan ke Tuaran .
masa otw ke tuaran , kami betul betul lalu depan UMS .
ohhhmyyy !
aku ingatkan kami nak masuk la ke UMS tu . kebetulan graduan tgh konvo kan . so ada la Tamu Gadang kat situ .
 * dlm mindset da siap siap plan nak jumpa DIA *
tuptup , tak jadi !
*dapat bayangkan tak perasaan geram aku macam mana masa tu ?*
tapi takpa . aku ikut jugak la ke Tuaran tu . satu pengalaman baru lagik buat aku sebab aku tak pernah ke sana .seriously , aku bersyukur sangat sangat masa tu sebab aku masih di beri kesempatan tuk tgok keindahan ciptaan NYA .
aku dapat tengok kuda depan mata aku uolllsszzz! siap tgok ja la . tak pegang pun .
hampa okehh !
masa pun berlalu di situ . lama kot kami kat sana .takda gambar yang ingin aku tunjukkan .
*sebab kami pegi ziarah kawan kakak ipar aku . kawan lama dia masa dia study kat UM dulu *

hmmm . masa berlalu di situ . kami balim ke hotel kira agak lewat jugak la .


then , sambung ke hari berikut nya .
AHAD :)
pagi pagi lagi aku da bangun , besiap , kemas itu dan ini .
*kebetulan tu last day aku kat KK *
dah siap semua , kami turun . checkout hotel then terus carik kedai makan tuk terus makan tengah hari .
then pas makan , kami jalan lagik .
jalan yang sama . macam kemarin .aku mula la tertanya tanya ni .
' takkan nak ke tuaran lagik ? kemarin da puas kot cerita itu ini di sana '
then , tiba tiba . abang aku kata , jom masuk UMS .
aku punya happy , whuttt whuttt !
jangan cakap la wehhhhhh ! sangat sangat happy masa abang aku cakap nak masuk sana .
aku terus SMS , bgtau aku ke UMS .
DIA pun terus reply ,
' jumpa jom'
*nampak tak dia pun mengharap yang sama ?*
okehh . aku ingatkan masa ni abang aku nak la bawa aku ke Tamu Gadang tu .
tuptup , di bawa nya aku ke akuarium muzium marin UMS .
awehhhhh . ada sedikit kehampaan ku di situ . tapi tahan . tak mau tunjuk . aku pun mula ikut rentak dorang . ada sedikit keterujaan aku bila masuk dalam tu . Ya ALLAH , besar nya ikan tu !
' eh , tu gamat ka ?'
'wehhh . ada penyu laaaa'
'eh , ni ikan yu kan ??'
'ni apa plak ? ohh . ikan paus rupanya'
'ada dolphin la alya '
'alya , ni nemo ! yang macam dalam TV tu :) '
'subahanallah . besar nya ikan tuuuuuu "
itu ini . itu ini . banyak ! sungguh . teruja aku !
*jakun kesiannnnn *

 * terumbu karang . hidup ni . melambai lambai ke arah ku :)

 * pose paling mannang :)

 * one family . walaupun adik waiz takda :(

 haaa . tuu dia . besar siot ikan ni :)

 alya tengah mengamati ikan ikan itu :)

 haaaa . ni ikan paling besar yang ada kat dalam tuu . siyezz , besar ikan ni . aku tengok pun takut wehhhh . smpai tefikir .' nanti pecah kaca ni , di makan la kamu yang jaa ikan ni '


 teruja aku tengok penyu ni . hewhew!

 haa . buat apa tu ! ini ni . biasak ! orang tengok laaaaa .
hahaha . ni sejenis jerung . nama ikan ni Yu Bodoh .
yang blakang tu , yang ada bintik bintik entah apa nma nya . :( lupa

 ni rangka ikan paus lau tak silap :)

 dolphin :)
di awet sudah .

 chehhhh . posing sakan ...


 nemooooo ^^
hewhew!

okehh . aku teruja sangat . gambar aku semua kabur . kesian kan ?? bila turn ku ambil gambar dorang , semua okey je , bila turn dorang smbil gambar aku , semua kabur . ada beberapa ja yang okeh . sedihhhhh !





okehhhh . terujaaa . tapi tiap gambar ku , mesti alya interframe ! arrggghhh.
oke cukup .

 aku masih cuba nasib kot kot dapat la pujuk dia tuk bawa aku ke tamu tu .
then , macam ada harapan nak ke situ . aku pun happy tahap naga .
skali tgok ?
dia round ja tu dewan canselor . pastu trus keluar dari UMS . dupdapdupdap !
aku hampa . sangat hampa . trus semangat hilang .aku nangis . entah kenapa . tapi aku sembunyikan . mata merah . alasan , resdung naik mata lagi :(

then jalan . terus ke OneBorneo [ 1B]
kat sini aku cuma jadi tunggul yang bergerak . kacau daun . terpaksa bawa diri sendiri .
jalan ntah ke mana .
fikiran menerawang jauh . berharap jugak dia ke 1B  then dapat lah jumpa . tapi dia nak balik bilik da . penat agaknya .
aku tak banyak tanya . terus mengiyakan saja .
hmmmmmmm . lepas semua mua urusan kat 1B selesai , kami balik . ingatkan terus ke tenom . rupanya singgah lagik ke Lok Kawi Wildlife Park .

dengan hujan yang agak kuat jugak , kami redah je . nak sangat tengok semua binatang tu . tapi tak sempat . kami lambat . semua binatang da masuk kandang .
separuh ja sempat tengok :(
harimau , gajah , musang , ular , monyet , kuda belang aku tak dapat tengok :(
sedih yaaaaaaa .
sudah la bayar mahal mahal , berhujan lagik tapi tak sempat tengok semua binatang tu . aduhhhhh .
tapi ada jugak memori yang aku bawak dari sana . sungguh . aku teruja buat kali yang kedua :)
basah pun basah la . sakit pun sakit la . yang penting aku dapat tengok . tak semua pun takpa . separuh pun jadilahhhhhh . dan ini lah hasilnyaaaaaaa :D


 hujan pun hujan laa . tudung tak betul pun takpa la . yg pnting ada kenangan :)
 untung laa . dapat berpayung :(



 agak ganas ostrich nya nii . mau mematuk kepala org :(

 ramah gila monyet niiii . tapak tangan dia halus . sungguh !!!!!


 ksian aku . gambar ni tak jadi , dorang tak cakap apa pun . sedihhhh













walaupun hati aku , fikiran aku bukan kat sini sepenuhnya , tapi aku usahakan untuk terus senyum . sembunyikan semua rasa yang aku ada tikaa dan saat tu . berharap 1 masa nanti dapat buat gini lagi dengan kawan kawan dan DIA juga . insyaALLAH .
nanti aku kongsi cerita lagi :)


2 comments:

  1. jalan-jalan lagi ba dia..huhuu tpi yg lucu ku baca pasal xjmpa 2..sedih kan ceng??

    ReplyDelete
  2. kurang asam kau ceng ! gila tak sedihhhh . hampa yaa ? ksian jugak ngn dia . kunun dapat la sdh niii . skali nyaaaa . uwaaaaaaaaaa :(

    ReplyDelete