yang datang meneman

Wednesday 17 October 2012

S A H A B A T

semua punya sahabat bukan ?

begitu juga aku . punya kawan . punya sahabat . ada yang datang bertandang sekejap cuma , dan ada yang selama-lama . sayang mesti ada kan ? susah senang sama-sama . mereka la yang ku gelar sahabat . walaupun aku tak baik mana , tapi cukup untuk mereka ingati bila aku dah takda .

* kita tak tau kan bila kita akan di jemput olehnya :) *


walau pun jauh terpisah , tapi perasaan tetap sama . dari yang lama , sampai la yang baru . sayang tetap sayang . terlalu banyak yang ingin aku cerita tentang mereka . tapi kemudian lah . tunggu idea datang lagik .
 *hihihi*

sebenarnya , masih ada lagi gambar yang ingin aku tunjukkan . tapi takat ini , biarlah ini dulu yang aku tonjolkan . terlalu banyak memori . terlalu banyak kenangan . hmm , cukup sampai situ .nanti ada yang sebak kang baca entry ni . hahaha ! 

ni antara mereka yang setia bersama aku :) . mari , tgok2x :)

 Hardisaiqal Husain nama dia . dia kawan aku yang paling lama . 5 tahun . bukan sekejap . lama . terlalu banyak cerita dan perkongsian . terlalu banyak masalah , suka duka nangis dan tawa nya yang aku ketahui . dia jahat ! 
*main-main*
dia suka nangis . ada masalah , terus nangis .
 *mengalahkan aku kau ni ya *
 dia baik . tapi mungkin bagi sesetengah yang tak mengenali dia akan cakap dia ni jahat . 
biarkan mereka . jangan di fikir . dia baik dengan aku .
aku sayang kau sahabat :)


 Sutrayanti Mohd Noor nama dia . *kalau salah maafkan aku*
dia sahabat yang sangat-sangat baik .
 dia manja , suara dia merdu :)
tapi ntah kemana dia . menghilang . tanpa khabar .
hilang akal nak cari . :(
miss u suteQ !


 Misnah Acho .
Periang , emo kekadang .
sepupu yang sangat baik . 
senang nak kawan ngn dia .
tapi lau marah , mejok sakan . hilang akal nak pujuk 
jarang nak bgitau masalah dia . jarang nangis . tpi bila dia ngis , betul2x dia sedih lettew .
*takkan ngis tnpa sebab plak kan ? apa la aku ni *


 haa . tuu dia . 
niee bestie 4 ever . takda yang bole pisahkan dorang ni .
*even aku pun , tak bole jugak . hahaha *
Norfatiha Mapaita dan Aisah Sakka 
aku sayang mereka . selalu ada dgr kisah bodoh aku . penuh dengan nasihat macik satu ni . sapa-sapa yang mengenali , tahulah perangai nya . cha baik . penyayang . tapi pendiammmmm sngat2x . hihih :)


 Rohana Alias .
kejauhan sudah kita sayang :(
takpa . jauh takpa . asal hati kita tetap sama . tak berubah .
belajar elok2x ya ? bawa blek ijazah nanti . kami tunggu kau balik .
sayang kau sampai bila2x . bila ada masalah nnti jgn simpan sendiri .
tak elok . busuk nanti . 
sayang kau :)


Ruziah Abdul Rashid !
dia kawan yang superduper ohsemmm . 
sangat baik . cer tengok lesung pipi dia . mcm lesung batu da kan ?
*kidding sayang*
dia pun jauh . mcm rohana . 
selalu ja ada yg cuba dekati dia ni . sbb apa ?
*comel lettew*
dia baik . sangat . sungguh ni . tak tipu :)

dan masih ada sorang lagi hamba ALLAH ni . dia la orang yang paling setia temankan aku .selalu ada dengan aku . selalu dengar tiap-tiap luahan hati aku . selalu ubatkan rindu aku . selalu diamkan aku .
*walaupun dia sibuk sepanjang masa dengan assignment yang belambak-lambak*
tapi dia masih ada masa lagi layan aku . dia la teman gaduh tumbuk aku . sungguh . aku sayang dia .
 *siyez ni . tak tipu punya ! *
kitorang salu gaduh . pastu baik semula .  then gaduh lagi . baik balik . selalu . terlalu sering da begitu . kesian jugak kat dia . kena tahan hati dengan perangai sot aku ni . hmm , kalau nak cerita pasal dia , sampai esok tak habis lagi . yang penting dia BAIK ! sangat BAIK . sungguh . tak tipu . percayalah ! 
*amacam ? yakin tak ?*
hmm lupakan cerita pasal dia . 


cantik kan mereka ? sungguh . cantik di mata ku . indah di pandang . Subhanallah  . ndak kebayang lagik aku kalau hilang antara satu nya ni . walau pun ada yang menghilang tanpa kabar , hilang tanpa berita . takpa . aku tetap disini . setia menanti . sayang ini takkan ada habisnya . kamu lah yang terawal , dan harap yang terakhir .

kawan , doakan aku . doakan aku moga ada seseorang yang benar-benar ikhlas berteman . bukan ambil kesempatan dan cabut lari . sungguh . demi ALLAH . aku sayang kamu . mari , kita ikhlaskan persahabatan ini . walaupaun jauh di mata , tapi dekat di hati .

harap selamanya kita kekal begini . aamin :)


7 comments:

  1. Sedih baca entry nie...(T_T) thanks kawan..=) kami semua syg kau.

    ReplyDelete
    Replies
    1. yaaa . aku pun sedih jugak bila baca balik T.T
      sama2x sahabat . aku sayang kamu :)

      Delete
  2. Assalam, bah... bah... bah...

    ReplyDelete
  3. makasih syang bab aq trgolong gak.. syng koe juaq.. tiba2x aq beremosi sndri membaca blog mu nie.. sedih tauk.. aq syng kmu :) kmu n kmu la slamanya... aq bsyukur dapat kwan mcm kmu.. kwan yang baik untuk aq.. thankzz smua... aq pown rndu koe ana... rndu yang teramat sgat.. aq xtaw lagi bila aq blk.. 2nggu jak kpulangan q.. doakan yang terbaik tuk aq d cni k... :) i/allah aq akan bawa balik segulung ijazah... jgan lupa aq d sni k.. u are the besties.. :) luvv u.. doakan aq dapat mengharungi dugaan sepanjang aq d cni.. aq lalui byak dugaan yang melibatkan smua.. tapi aq still bole smpan sndri.. aq tak nak susahkan sapa2x.. :) luvv u lzz again.. :)

    ReplyDelete
  4. anaaaaaaa .
    sedih nya aku baca komen mu ni . eeee ! eya bha . kami sayang kau jugak . insyaALLAH , t aku buat entry pasal kamu lagik . jan nangis kehhh ?
    kami sayang kw beb ! kami salu doakan kw !
    missssssss u dammmmmmm muchhhhh .

    ReplyDelete
  5. makasih... makasih sgt. kmu la kwan yang baik.. i'm happy get member mcm kmu... thankzz my frenn.. luvvv u... nangis bole..:( ntah la sejak bila aq jadi xkuat bgini.. nak nagis jak rasanya law ada masalah.. :(:'(

    ReplyDelete