yang datang meneman

Wednesday 17 October 2012

al kisahh

ini merupakan entry pertama dari aku . entah mengapa terdetik hati mahu menulis , bercerita , mengarang dan semua nya . dulu aku tak suka bercerita . aku lebih suka memendam rasa . namun , peredaran masa membuat aku ingin mencuba sesuatu yang baru . walau pun aku tau aku tidak lah sehandal 'blogger' lain nya , tapi aku masih mencuba . terlalu banyak hal yang ingin aku kongsi kan . terlalu banyak benda yang ingin aku ceritakan .

mungkin ada sesetengah nya akan beranggapan , ' ala . orang nak buat blog , dia pun nak ikut sama ' . biarlah . aku tak kisah apa orang akan kata pasal aku . caci la . maki la . aku tak kisah . yang penting , aku jadi diri aku sendiri . siapa mereka untuk mengetahui segala apa yang aku lakukan ? dan siapa mereka untuk mempertikaikan segala apa yang aku kerjakan ? mereka tidak penting untuk aku .

aku ingin berkongsi . bukan bermaksud blog ini ku buat untuk menjadi perhatian umum . tidak . bukan begitu . cuma aku ingin bercerita . aku ingin meluah rasa . kadang-kadang , apa yang kita ingin katakan mungkin tak dapat disampaikan secara lisan . mungkin melalui penulisan dan pembacaan mampu buat kita faham akan suatu keadaan .

dulu , aku tidak terlalu kisah akan perasaan sendiri . biar la aku derita , yang penting orang-orang yang ada di sekeliling ku bahagia . aku tidak mendambakan orang akan memuji aku , ingat pasal aku sepanjang masa . tidak . cuma , aku ingin menjadi yang terbaik untuk mereka . yang selalu ada untuk mereka . namun , ada sesetengah manusia yang cuba mengambil kesempatan atas kebaikan orang lain . okey . cukup sampai situ dulu . cerita ini akan ku kongsi di entry akan datang .

oleh kerana aku terlalu ingin bercerita , akhirnya . aku buat blog ini . walaupun entry nya tak banyak , masih terlalu banyak lagi yang kosong , masih perlu di deko sana sini , tapi tidak mengapa . one step at the time . perlahan-lahan . yang penting keinginan ada .

cukup buat masa ini . takda yang penting untuk ku katakan . namun yang pasti , aku akan tetap menulis . aku akan tetap bercerita . tak kisah la orang akan kata apa . aku tak peduli . aku tak kisah . biarkan mereka . biarkan mereka nak kata apa . jadi diri sendri dah cukup untuk buktikan dengan orang lain yang kita masih boleh bertahan . sama-sama kita mulakan semua nya . senyum saja , dan tak perlu kata apa-apa  ^_^



aku punya mereka . aku gembira di samping mereka . mereka lah yang ku gelar keluarga .

5 comments:

  1. rasa macam nak nangis buat entry ni :(

    ReplyDelete
  2. hihi . masih baru lagik azmi . banyak lagi yang belun aku tau guna :) . timakaC anyway :)

    ReplyDelete
  3. macekk,cantik2x..nanti kasi masuk gmbarku ya..hahahahaa

    ReplyDelete
  4. hahaha . bole bha macekk . banyak yang aku ndak tau guna yaa . hahahaha

    ReplyDelete