yang datang meneman

Sunday 20 January 2013

HATI DAN PERASAAN

Assalamualaikum ,


alhamdulillah , jerawat semakin kurang :)
tumpang lalu ye .


bila berbicara soal hati dan perasaan , payah jugak kan ? kadang ada yang jatuh terluka , dan kekadang ada yang berlari bahagia . 

aku juga sama . ada kala nya aku merasa seolah olah hanya aku saja yang merasa bahagia , dan kekadang aku juga pernah merasa hanya aku yang bermuram durja *hemohemo*

hati dan perasaan . subjek yang besar buat aku . aku tahu , kamu yang membaca entry ini juga merasa ini satu benda yang serius , subjek yang besar . almaklum , kita perempuan :)

okeh , balik pada pokok perbicaraan . aku mula sedar , betapa pentingnya menjaga hati dan perasaan ni . bila sudah bahagia , tersangat la bahagia . namun , bila terluka , ohhhmaigad ! tuhan saja tahu .



okeh , disini aku ingin bercerita kepada anda tntang hati dan perasaan ku . lately , aku di ganggu oleh beberapa orang LELAKI yang mencuba untuk memenangi hati dan perasaan ku . sungguh , aku terguris . bukan sebab aku kecewa , tapi TAKUT . 

sejujurnya , aku wanita . pernah terdetik di dalam hati bila mereka mula memuji , namun , aku cuba pertahankan rasa ini . 
*aku mampu ! ya , aku mampu !*

bila mereka mula mendekati , pada awalnya aku rasa tidak selesa mana . sungguh . namun , akibat kesunyian yang aku rasai tatkala aku memerlukan dia dan dia tidak mampu hadir untuk menemani dan mengubat rasa rindu di hati , aku mula membuka langkah untuk keep on texting with dis guy .
*maaf syg , crta ni aku tak pernah kongsikan *

tapi aku cukup berwaspada dalam membuka langkah dan tiap tutur kata . sunyi , masih ku rasai lagi . kerana bukan mereka yang aku mahukan sebenarnya , tetapi DIA .  bila mereka mula menyatakan hasrat hati , aku diam . mencari jalan keluar . kerana niat ku pada awalnya hanya lah untuk berteman , berkawan dan bersahabat cuma . namun , di sebalik kebaikan ku dalam menerima tiap perlakuan mereka membuat aku hilang arah . entah kata apa lagi yang harus aku keluarkan demi menjaga hati semua pihak .

aku faham akan apa yang mereka rasa . aku mengerti . namun , aku tahu aku juga silap dalam mengatur tiap langkah ku dalam bersahabat . sejujurnya , aku  tidak pernah memberi harapan atau kata putus yang boleh membuatkan mereka untuk terus menunggu jawapan pasti dari aku . 

aku mula tidak mengerti percaturan yang mereka rancangkan . ada yang mengatakan sudah lama memendam rasa , 6 tahun tempoh yang lama . tapi maaf , aku cuma ingin berteman . kerana hati ku juga telah di miliki oleh seseorang yang istimewa untukku .

semakin lama permainan mereka berlangsung , aku semakin mengerti apa yang mereka ingin kan dari insan bergelar WANITA . semakin lama , belang setiap satu nya semakin terserlah . pada awal nya aku sudah menjangkakan yang ini cuma gurauan kata dari tiap mereka . aku mengerti . dan akhirnya , yaaa betul apa yang sahabat ku katakan . dia cuma seorang lelaki yang inginkan kepuasan dalam perhubungan . mujur lah aku tidak seperti perempuan lainnya yang cepat perasan akan sesuatu dan terlalu berlebihan dalam perhubungan . 

alhamdulillah , aku dapat menjarakkan diri dari mereka mereka ini . aku pasti , jika hati dan perasaan ini hanya tertuju kepada DIA , aku tahu dan aku yakin yang aku mampu untuk menunggu lama lebih dari ini .

hari ini , dia akan selamat sampai di daerah kelahirannya , tempat jatuh duduk nya , tempat melepas penat lelah nya dan tempat untuk mengubat segala kerinduannya . welcome back sayang :)

maaf sayang , aku tidak mampu untuk berada selalu di sisi mu untuk turut merasa kebahagiaan yang kau rasakan . yang aku mahu , cukuplah aku tersenyum tatkala kau juga tersenyum .

sayang , percaya lah , hati dan perasaan ini hanya untuk mu . aku masih di sini , utuh berdiri menunggu kau hadir untuk menjadi peneman di kala sunyi . walaupun kita sudah semakin jauh , aku yakin kau boleh menjaga hati ,. maaf sayang , kadang hati ku goyah . tapi tidak lama . kerana apa ? aku cuma sayang kamu seorang .  dan tolong jgn rsau akan keadaan ku . aku mampu untuk menolak semua rasa asing ini . aku yakin . aku mahu menjadi setegar Norfatiha Mapaita . aku mahu menjadi sekuat dia , sesabar dia . aku mahu . in shaa ALLAH syg :')

untuk kamu yang cuba untuk menggoyahkan hati yang kian utuh ini , pergilah . pergi sejauh yang kamu mampu . jgn datang dekat lagi . dan berhenti main hati dan perasaan ini . dari awal sudah ku katakan , yang aku punya DIA . dan kau mengerti . dan aku mohon , kamu jgn datang dekat lagi .

untuk kau juga SAHABAT , jagalah hati mu sebaik yang kau bisa . cari lah kawan yang boleh selalu ada tika kau bermuram dan berduka . pergilah . aku tidak memrlukan kau lagi dalam setiap langkah perjalanan ku . cukup rasa nya aku terluka degan tiap tindakan mu . kekadang it doesn't make any sense at all . maaf , kau pendusta !

maaf jika terlalu banyak salah yang aku telah lakukan . aku juga insan biasa , yang punya semua rasa . maaf jika aku terlalu berlebihan . aku janji , perkara ini takkan berulang lagi .


maafkan aku sayang :'(

1 comment:

  1. Owhhmay!!!ceng,are u mention my name??? Ceng,dont be sad..he will always for you.Insya'Allah..sgala ktntuan Nya ada hkmah. Bnykan b'doa smga sgalanyj d permudhkan,mga dia tercipta untkmu slalu..:-D oso,kami smua sntiasa doakan kmu b'dua.

    ReplyDelete