yang datang meneman

Tuesday 23 October 2012

SAKIT HATI

korang pernah rasa sakit hati tak ? pernah bukan ? rasa macam ada batu je yang hempap dada kita ni . perasaan tak terluah da dengan kata kata . sakit nya toksah nak cakap macam mana la . sakit hati ni bersebab bukan ? mustahil ada yang sakit hati untuk saja saja . tak best kot sakit hati macam ni !

aku buat entry kali bukan bermakna aku masih sakit hati . tidak . tidak sama sekali . cuma ini cerita semalam . bukan aku nak 'show off' . bukan . cuma , bila kita luahkan benda yang buat kita rasa sakit hati ni , automatik kita akan rasa ok . kan ? kita akan cool down sendiri . [ walaupun tak semua marah tu lepas la  ]

rasa sakit hati aku ni start masa aku kat KK lagik . lau yang dah baca entry sebelum ni conform tau aku ada gaduh ngan DIA masa aku tgh makan arituh . entah la . perangai nya makin pelik aku rasa . entah , mungkin aku ja yang rasa begitu .

cerita ni mula sebab aku JEALOUS . ada sorang budak perempuan ni . chat ngan dia kat FB . then , bila aku baca , aku rasa sakit hati pulak . [maksud nya aku jealous la tu okehhhh ] . at first tu aku try tuk diamkan . malas nak cakap . nanti gaduh plak lagi . tapi aku tak plak tahan ngan rasa tu . seriously , aku tak suka beb ada rasa macam tu . sakit yang tak dapat nak luah . macam di luah mati bapak , di telan mati mak . [ehh , jap . betul ka peribahasa aku ni ? ahhhhhh . whatever laaaaa ] . then aku mesej dia cakap aku sakit hati . tapi bole plak dia buat slamberrrrrr jak ?? seolah olah aku cakap tu tak penting langsung !

okey . mungkin dia fikir malas mau ingat  pasal cerita tu . mungkin akan buat kami gaduh lagik . tapi cuba la fikir yang AKU SAKIT HATI KOT ! takkan kat situ pun  tak perasan lagik ? then aku mula la buat perangai . mesej dia macam mau tak mau . dia pun ikut jugak rentak aku . aduyai ! tu yang buat aku geram . bila aku dah mula lain , dia ikut lain jugak ! entah laaa . mamat sorang ni betul betul mencabar kewarasan akal ku .

mesej kami berterusan . then , aku diam jap .  aku mula mesej blek cakap aku JEALOUS . dia sempat lagik cakap dengan sapa ? ya ALLAH . kan malam sebelum tu aku da cakap aku baca chat dia ngn budak pempuan tu . aduhhhhh . tapi aku diam lagi . aku cakap takda la . takda ngn sapa sapa pun . seriously , aku geram masa tuuu . tu pun tak faham lagik . ngrrrrrrrrr !

aku mula mendiamkan diri . mula pujuk diri sendiri . kesian . itulah aku . bila kami gaduh or whatever , aku akan pujuk diri tuk tetap tenang .tetap pujuk diri tuk sentiasa sabar ngan karenah nya . perangai nya . tapi at last , aku kalah kot . airmata jugak yang akan keluar bila aku dalam keadaan macam tu . hmm . lama lepas tu kami oke balik . then gaduh masa mlm tu plak . gaduh punya gaduh aku cakap mcm ni .
'' tolong la kesian kan aku . lau tak aku , hati ku ni . sakit sangat dah  . lau kau tak kesian kan banyak , sikit pun jadilah . lau tak sikit pun , suku pun dah kira okey ''
seriously , masa ni aku rasa macam nak give up da . nangis jangan cakap la . sakit hati dohhhhhh . then dia mula ngaku semua tu salah nya . konon tak faham aku lagik . haduyaiiii . lau dah dia mula cakap macam tu , seriously aku pun lemah sekali lahhhhh . then aku ngalah . aku malas jugak nak gaduh sebenarnyaaa . lepas tuuu , kami okey balik . sweet kan ? bila gaduh , okey balik . then gaduh lagik . okey balikkkk . begitu la terusssssss . [ ohmyy . sweet la sangat ]

then semalam . kitorang tengah texting . kelas dia habis awal . jadi aku ni pun happy sikit jugak la sebab dia da ada masa free . boleh temankan aku mesej kejap . bole jugak borak borak cerita cerita dengan dia . tengah kitorang mesej tu , dia hilang kot . dia tak reply da mesej aku . aku pun mula rasa bengang . mula la risau bagai nak rak . ' kemana lah dia ni '. 'buat apa la dia ni ' . macam macam . banyak yang aku fikir . sampaikan aku nonton drama Adam dan Hawa tu pun aku rasa macam nak marahhhh .

then aku mula try mesej lagik . tak jugak dia reply . aduhhhh . aku call . tak di jawab . call lagik ,voice mail . call lagi tak jugak berjawab . so , aku diammmmmmmmm . kejap aku diammm . dia mesej . bagitau dia TER tidur . phone silent . tak dgr bunyi mesej , tak dgr bunyi bila org call . hmm . ni la perangai dia yang aku benci sangat sangat . bila dia penat ka apa , langsung tak nak bagi tau . aku ni sapa buat kau ??? bila kau penat , nak tidur susah sangat ka nak bagitau kau tu PENAT , nak REHAT , nak TIDUR ? ngrrrrrrrr =.='

then , aku diam . aku tak reply mesej nya . aku buat tunjuk perasaan sikit . biar dia rasa pulak apa yang aku dah rasa . lamaaaaaaaaa macam tu . kalau dah tau kau TER tidur , mesej aku tak reply , call lahhh . pujuk . tanya . tak susah pun sayang oii . lamaaaaaa bgtu . then dia call . time ni betul betul marah aku kat atas puncak gunung daaaaa . rasa macam nak cekik cekik ja pengurus CELCOM masa tu . dia call , aku tak dengar langsung . [ maklum la , kediaman dekat hutan . conform ssh nak dapat line ] .

lama begitu . call tak dgr . call tak dapat . huhhhhh ! last last , aku call dia . aku cakap semua rasa yang besarang kat dalam hati . entah kekuatan dari mana yang aku dapat . aku berani untuk cakap semuanya . aku bagitau semua nya . dia diammmmm . lamaaaaa. aku tak kisahhhh .a ku cakap lagi . lagi dan lagi . bila dia try tuk cakap , aku pintas . aku potong semua nya . aku cakap lagik . [ bukan aku nak menang , cuma saja nak bagi dia faham ]. sakit hati masa ni toksah nak cakap laaa . macam ada batu hempap dada . rasa saluran kat dalam perut senak , uluhati rasa senak . susah nak bernafas pun ada jugak . [ maklum , tengah di kuasai marah ] . aku masih cakap lagi . aku mula rasa sebak . nak nangis . tapi tahan . tapi nada suara dah begetarrrr . [ entah dia perasan tau tak aku mula nak nangis masa tu ] . geram tahap dewa kot . sampaikan aku rasa macam nak cekik cekik ja leher dia tuuu . nggggrrrrrrrr =.=' !

lama lepas tuuuuuu , aku dengar macam ada esak tangis . dia nangis ?? macam laa . aku tak sempat nak tanya pun . orang tengah mamai kena marah . entah pa jadinya . mungkin masa aku membebel sempat lagik dia tidur kot ? hahaha . tak la . dia dengar . semua yang aku cakap dia dengar . aku give up masa tu . cannot go dahhhh . dia diammmmmmm . masa dia mula cakap semua tu salah dia , aku terus cakap salam .

aku nangis . rasa bersalah pun ada jugak . sap semua dah aku cakap . aku tak baik kan ? kesian dia . kena marah . da la penat , ngantok , kena marah lagik . kesiannnnn . lepas dari tu dia mesej . aku baca . mula rasa nak marah lagik .aku call . dia tak angkat . tidur dah ke ? aku call lagik . tak jgak di jawab . aku call lagik . then di angkat . dia cakap takut akda line lagik . aku geram masa tuuuuuuu . geram geram geram ! aku cakap lagik . dia pun cakap lagik . banyak yang kami bualkan masa tu . bila aku tanya dia diammm . aku becakap dengan dinding ka masa tu ?? ngrrrrrr =.=' ! aku marah dia lagik .

dia mengaku semua tu silap nya . dia mengaku semua tu salah nya . aku hargai pa yang dia buat masa tu . dia cepat mengalah . tu yang aku tabik dengan KAU . hihihi . aku nangis . so badly uolssz . sampaikan dia cakap aku ni macam budak budak . hahaha . belum 20 lagik kan ? masih sweet 19th bhaaaaaa . ahahahahaha . 

lepas dari semua semua tu , kami okey balik . apa yang kami bualkan biar aku dengan dia yang tahu . [ nanti ada la orang malu lepas baca entry ni ] 

apa yang aku harap dari KAU , cuba lah . tak banyak takpa . sikit pun jadi lah . tak sikit pun takpa , suku pun dah kira oke . cuba lah tuk fahan keadaan orang lain . perasaan orang lain . hidup berpasangan ni perlukan perkongsian . takda cerita takpa . yang penting kau mau berkongsi segalanya . aku mula sedar . segala nya perlukan teguran . aku cuba bantu kau . ni pun aku buat untuk kau jugak . kalau jodoh tak panjang , sekurang kurang nya kau da ada pengalaman unutk faham orang lain . mana tau jodoh kita tak panjang , then kau jmpa perempuan yang jauh lagi kuat marah , kuat merajuk dari aku  naaaaa ? [ tapi aku tak minta minta la semua tu jadi . takut kot ! ]

tak mudah tuk kekalkan apa yang kita ada sekarang . dan dak susah tuk musnahkan segalanya . silap langkah , silap percaturan , silap emosi semua boleh berubah . fikir la . apa yang aku buat semata mata tuk kau . hargai lahhhhhh . 

AKU SAYANG KAU :)

No comments:

Post a Comment