yang datang meneman

Monday 26 November 2012

H A T I

hati .

tak akan pernah menipu . selalu mengatakan hal yang benar saja . segala yang tersurat dan yang tersirat hanya hati yang tahu .

hati ,

kau dah banyak kali terluka , tersakiti . aku mengerti akan sakit yang kau alami . aku tahu , terlalu banyak calar yang telah kau terima . namun , kau masih utuh dalam diri ini , memberi nadi untuk terus berjuang lagi .

sungguh . perit rasa bila kita terpaksa menenangkan diri dan mengatakan hal yang baik saja . aku manusia , yang punya banyak rasa . aku tak mampu membuang satu daripada nya . kerana apa ? aku akan tempang tanpa rasa rasa itu . sungguh , aku terluka .

tangisan yang menemani aku saban hari takkan pernah hilang dari sudut kecil mata ini . mungkin seketika tangis itu reda kembali . namun , bila rasa sebak itu datang untuk kunjungi tangkai hati ini , sedetik pun aku tak mampu sembunyikan tangis dan airmata ini .

aku terlalu meletakkan harapan yang terlalu tinggi . hinggakan aku tak mampu untuk bangun semula bila aku terjatuh lagi . bila aku dah rasa semua sebak ini , mula lah aku mengadu kepada HATI yang kecil ini .

aku berfikir . banyak . terlalu banyak . kadang aku merasakan aku sendiri . tiada teman untuk berbicara . mengapa ?

mungkin kepada mereka yang tak pernah merasa sunyi cuma akan kata ' sabar la ' . namun , aku tak mampu . aku lemah kawan . sungguh .

rindu ? yaa . aku terlalu rindukan dia . dalam doa di setiap hari ku , aku sentiasa  mendoakan kesejahteraan nya di sana . airmata juga akan kunjung tiba tatkala aku mula mendokan ibu ku , ibu ku , ibu ku  , ayahku , keluarga ku , sahabat handai ku dan juga dia .

bila masa itu akan tiba ? aku makin tidak mengeti . aku denagan dia dah terlalu jauh . semua nya di sebabkan pertengkaran itu . aku tak mahu katakan ITU lagi , namun hati ni meronta . aku sabar . setia menanti .  aku selalu ada untuk diri nya . tapi dia ??

hati , sabarlah . ini semua dugaan untuk kita . kita mesti sabar untuk menunggu masa itu tiba lagi .

Ya ALLAH ya rabbi , aku berserah kepada mu . hidup ku , mati ku , tangis ku dan ketawa ku hanyalah untukmu . berilah aku  kekuatan untuk melawan semua rasa yang bersarang saat ini . hanya kepada mu aku berserah . Engkau mempunyai rancangan yang terbaik . pasti ada hikmah di sebalik kekecewaan yang KAU hantarkan kepada ku . aku redha ya ALLAH .

kepada kalian , jangan pernah putus asa . jika jodoh memang DIA , aku syukur . namun , jika di sepanjang perjalanan hubungan ini ada saja yang akan membuat aku dan kau makin jauh , aku tak mampu tahan lagi .
sayang ini hanya untuk kau . takkan pernah berubah . tapi aku mohon , kau jangan pergi jauh lagi . marilah kita dekatkan semua benda yang kita dah jauhkan sebelum ini .

aku mohon .

1 comment: